Dikey Çeşitlendirme Nedir?
Dikey çeşitlendirme aynı kavramdan türetilen bir terimdir,
ancak yatırım ve iş alanlarında farklı uygulanmaktadır. Yatırımda, aynı türden
sadece farklı örneklerin değil, farklı finansal varlık türleri seçme
stratejisine atıfta bulunur. İş dünyasında, bir şirketin bir rakipten ziyade
bir tedarikçiyi veya müşteriyi devraldığı anlamına gelir. Hazır makale siparişi
verebilmek adına benzer içeriklerden yararlanılabilir.
Finansla ilgili tüm faaliyetlerde, çeşitlendirme, herhangi
bir belirli riske maruz kalmayı azaltmak amacıyla bir dizi farklı etkinlik veya
varlıkta yer alma anlamına gelir. Tüm yumurtalarınızı bir sepete koymamak
diyerek özetlenebilir. Yatırımda, çeşitlendirme, belirli bir yatırımın kötüye
gitmesi riskini genel olarak ciddi sonuçlar doğuracaktır. İş dünyasında,
piyasanın belirli bir unsuruna fazla bağımlı olma riski bulunmaktadır. Kaliteli
içerikler adına hazır makale siparişi verilmelidir.
Yatırımda dikey çeşitlendirme, yatırımcının aldığı fiili
varlıklara, örneğin üç farklı şirketteki hisse senetleri gibi değil; bu
çeşitliliği arttırmayı amaçlayan yatay çeşitlendirme olarak bilinir. Bunun
yerine dikey çeşitlendirme, varlık türleri ile ilgilidir. Fikir, farklı varlık
sınıflarına yatırım yapmak, potansiyel getirileri aşırı derecede sınırlamadan
genel riski yayacaktır.
Çeşitlendirme amacıyla varlıkları kategorize etmek için
birkaç farklı yol vardır. Birincisi, borçlu ürünler arasındadır; burada
yatırımcı, faiz ödemeleri karşılığında bir şirkete veya kamu kurumuna etkili
bir şekilde para verir ve yatırımcının şirkette bir mülkiyet hissesi edinmesi
ve gelecekte kâr payı ödemeye hakkı olan hisse senedi ürünleri. Bir başka yol
da, karşılaştırmalı risk ve getiri seviyelerini ölçmek; önemsiz tahviller gibi
bazı varlıkların, büyük bir getiri sağladığı, ancak ödemeleri almama riski
yüksektir. Devlet tahvilleri gibi diğer varlıklar düşük bir getiri sağlar,
ancak bir yatırımcının alacağı ihtimali% 100'e kadar varan oranda garanti eder.
İş dünyasında, dikey çeşitlendirme, aynı pazardaki rakipleri
ifade eden yatay çeşitlendirme ile karşılaştırıldığında tedarik zincirini ifade
eder. Bu, dikey çeşitlendirme genellikle tedarikçi ya da müşteri satın almak
anlamına gelir. Örneğin, bir soda üreticisi dikey olarak alüminyum üreticisi
veya satış makineleri kuran ve bakım yapan bir şirket satın alarak
çeşitlenebilir. Her iki durumda da, fikir, son tüketici tarafından ödenen
paranın daha büyük bir kısmını elde etmek için maliyetleri düşürmek, gelirleri
artırmak veya her ikisini birden sağlamaktır. İçeriklerden yararlanmak adına hazır makale siparişi
verilebiliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder